עדכון פרויקט אגנים ירוקים מאת המועצה האזורית עמק חפר

השבוע נערך בבניין המועצה מפגש המשך להצגת תהליכי העבודה והרישוי של "האגנים הירוקים" בשיתוף רשות ניקוז ונחלים שרון, במהלכו הועבר מידע מפורט אודות הפרויקט, וניתנה התייחסות מקצועית לחששות התושבים והנהגות היישובים שהועלו במפגשים הקודמים בנוגע להשפעותיו האפשריות על הסביבה ומטרדים עתידיים שהוא עלול לייצר, בדגש על מניעת מטרדי יתושים וריח.
במפגש השתתפו ראשת המועצה גלית שאול, סגנה ומחזיק תיק איכות הסביבה חיזקי סיבק, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים שרון נסים אלמון, אלי כהן מחברת איילה האמונה על תכנון וביצוע הפרויקט, מהנדס המועצה ארמין אברמוביץ, יו"ר ועד בת חפר עדי אמזלג, נציגי בת חפר והוועד, נציגות הנהלת היישובים יד חנה ובחן ותושבים נוספים.
ההצגה והדיון נסובו סביב עקרונות התכנון וההקמה, לרבות הליך הרישוי של הוועדה המקומית, מסמכי האישור הנלווים ובכללם של משרד החקלאות, משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה, רשות המים, רשות הטבע והגנים, וכן מסמכי בטיחות ותפיסת תפעול ואחזקה.
פרויקט "האגנים הירוקים", המוקם בשטחי גן יאשיה בסמוך לנחל שכם, נועד לטפל בקולחים המגיעים משטחי הרשות הפלסטינית ומזהמים את נחל שכם ונחל אלכסנדר, זאת במטרה להביא לשיפור איכות המים הזורמים בנחל אלכסנדר וממנו לים. "אגנים ירוקים" היא שיטה מוכרת הפועלת בהצלחה בארץ ובעולם כמסננת טבעית של זיהומים שונים בשפכים כגון חומרים אורגניים, חומרים מוצקים מרחפים ומתכות כבדות.
פתרון האגנים הירוקים, הוא פתרון זמני ומשלים לטיפול בשפכים היות והמט"ש (מתקן לטיהור שפכים) הפועל כיום ביד חנה אינו יכול להתמודד עם כמות השפכים המגיעה לעד 30 אלף קוב ליום. בימים אלה נרשמת התקדמות משמעותית להקמת המט"ש החדש, לכשיוקם יוזרמו המים שיטוהרו בו דרך האגנים הירוקים ויחזרו לנחל משופרים בטיהור ובסינון נוסף.
העבודות על הפרויקט כבר החלו ורשות ניקוז ונחלים שרון מתעתדת לסיימן תוך כחודשיים, כשבתוך שבועיים מיום תחילת הפעלת הפרויקט כבר ניתן יהיה לראות את התוצאות בשטח, והן ילכו וישתפרו יותר ויותר עם הזמן.
ראשת המועצה גלית שאול אמרה במפגש: "נמשיך לעשות כל מה שניתן על מנת לשפר את איכות המים בנחלים שכם ואלכסנדר, למען הנחלים, הסביבה, התושבות והתושבים בעמק חפר ובכל מקום בארץ, ובמקביל – נמשיך לקדם, לעקוב ולפקח מקרוב על תהליך הקמת המט"ש החדש".
יו"ר ועד בת חפר עדי אמזלג אמר: "אני מודה למועצה ולמהנדס המועצה על התהליך המקצועי והסדור שנעשה בכדי להבטיח את איכות הפרויקט והטיפול בו, כמו את ההבטחה לקיום ניטור תמידי בידי חברת איילה ורשות הניקוז והכל בפיקוח המועצה. פרויקט זה מביא בשורה חשובה לאזור שלנו שסובל ממטרדי נחל שכם תמידית. אני בטוח שהתוכנית שהוצגה וההליך המסודר של קבלת כלל האישורים והמעקב בהמשך הדרך, יפעלו לרווחת התושבים המתגוררים בסמוך לנחל שכם וכלל תושבי מזרח העמק".

יצירת קשר

2023© כל הזכויות שמורות לועד מקומי בת חפר