קבלת התראות פיקוד העורף

קבלת התרעות מפיקוד העורף בחירום

עורף מדינת ישראל חשוף לאיומים שונים. במקרה שנשקפת סכנה לאזרחים, פיקוד העורף מספק התרעות ומידע מציל חיים במגוון אמצעים, בכל מקום בו קיימת סכנה לאוכלוסייה. זאת על מנת להבטיח שהתושבים יוכלו להתגונן ולנקוט פעולות שיגנו על חייהם ועל חיי יקיריהם.

חשוב לוודא שיש ברשותנו את אמצעי ההתרעה שלנו מראש, כבר בשגרה. כיום, כל אחד מאיתנו יכול לקבל את ההתרעה בחירום באמצעות בשלושה צופרים: צופר אישי (יישומון פיקוד העורף), צופר ביתי (פורטל החירום הלאומי) וצופר ציבורי (צופרי פיקוד העורף).

ניתן לקבל התרעה באמצעות התקנת היישומון (אפליקציה) של פיקוד העורף 
שמספק התרעה אישית ומידע מציל חיים ישירות לטלפונים הניידים על מגוון רחב של איומים בהתאם למקום שבו אתם נמצאים (יש לוודא את הפעלת שירותי המיקום בטלפון הנייד). בנוסף, ניתן לבחור עד 10 אזורי עניין שנקבל עבורם התרעה אם נשקפת בהם סכנה. ההתרעה מתקבלת באמצעות הודעה קולית ומלל המפרט את סוג האיום וכיצד יש לפעול בהתאם לשפה שהוגדרה ביישומון או בטלפון הנייד – עברית, ערבית, אנגלית או רוסית.

כאשר נשקף איום של ירי רקטות וטילים לאזור שבו אתם נמצאים, היישומון מזהה את המיקום ומתריע על הסכנה באמצעות אזעקה עולה ויורדת או אזעקת "צבע אדום", הזהה להתרעה המתקבלת מצופרי פיקוד העורף, ומציג את הזמן העומד לרשות האזרח לכניסה למרחב המוגן. כאשר נשקף איום אחר, ההתרעה מתקבלת באמצעות צליל קצר של אזעקה ולאחריו מלל המפרט את סוג האיום, למשל "רעידת אדמה".

כבדי שמיעה יכולים להגדיר קבלת התרעה באמצעות רטט של 10 שניות (באנדרואיד – יש להגדיר את דף ההגדרות ביישומון, ובאייפון יש להגדיר את הרטט בהגדרות המכשיר עצמו). כמו כן, ניתן לקבל את ההתרעה בליווי הבהוב של הפנס במכשירי אנדרואיד.
אם היישומון טרם הותקן בנייד- הורידו אותו עכשיו.

פורטל החירום הלאומי במחשב הביתי מאפשר לקבל התרעה ממוקדת ואישית לביתכם בכל פעם שמופעלת התרעה ביישובכם, בתנאי שהאתר פתוח במחשב. כדי לקבל התרעות קוליות, יש ללחוץ על האייקון של הרמקול ליד לשונית "התרעות" בדף הבית, ולאחר מכן להגדיר בדף "התרעות" את שם היישובים שאתם רוצים לקבל עבורם התרעה (במקרה של עיר המפוצלת למספר אזורי התרעה, יש להזין את כתובת המגורים המדויקת).

כל עוד הפורטל פתוח במחשב, תוכלו לקבל התרעה לביתכם באמצעות צליל ותצוגה. אם לא תגדירו את רשימת היישובים שברצונכם לקבל התרעה, תקבלו התרעה על כל היישובים בארץ. שימו לב – על מנת שההתרעה הביתית תופעל, על פורטל החירום הלאומי להיות פתוח במחשב.

צופר ציבורי – צופרי פיקוד העורףברחבי המדינה פרוסים אלפי צופרים של פיקוד העורף, המיועדים בעיקר לאוכלוסייה השוהה מחוץ למבנה. השוהים בתוך המבנה יכולים לקבל את ההתרעות באמצעות יישומון פיקוד העורף ופורטל החירום הלאומי.במצב של ירי רקטות וטילים, הצופרים מספקים התרעה באמצעות אזעקה עולה ויורדת או אזעקת צבע אדום באזור עוטף עזה. משך האזעקה שנשמעת מהצופרים הוא כמשך זמן ההתגוננות (זמן ההגעה למרחב המוגן). הדבר מספק אינדיקציה לגבי הזמן העומד לרשותנו ומאפשר לוודא שגם מי שאינו יודע את זמן ההתגוננות הנדרש, יגיע למרחב מוגן בזמן. באיומים שאינם ירי רקטות וטילים, הצופרים מספקים התרעה באמצעות צליל קצר של אזעקה ולאחריו מלל שמפרט את סוג האיום.לעיתים ניתן לשמוע אזעקות מצופרים הפועלים באזורים סמוכים. כדי להיות בטוחים שההתרעה מופעלת במקום שבו אתם נמצאים, הגדירו ביישומון פיקוד העורף כאזורי עניין את האזורים הסמוכים למקום מגוריכם ואת כל אזורי ההתרעה בעיר מפוצלת, וכך תדעו האם צליל האזעקה ששמעתם הוא מכיוון שהופעלה שם התרעה שאינה מיועדת לכם.בנוסף, אם אתם שוהים בתוך מבנה, קיימת סבירות שלא תשמעו את האזעקה בשל גובה המבנה, חלונות סגורים, טלוויזיה שפועלת או פעילות המזגן שבביתכם. לכן כדאי להשתמש באחד מאמצעי ההתרעה הנוספים.
 אמצעי התקשורתבנוסף לאמצעי ההתרעה שפורטו, התרעות פיקוד העורף ניתנות גם באמצעי התקשורת הבאים:

• תחנות הרדיו הארציות והאזוריות.

• ערוצי טלוויזיה – תאגיד השידור כאן 11, ערוץ קשת 12,  ערוץ רשת 13, ערוץ 14, ערוץ 9 וערוץ 140.

• אתרי אינטרנט – ynetמאקורשתישראל היוםוואלה וערוץ 7.
יצירת קשר

2023© כל הזכויות שמורות לועד מקומי בת חפר