קרית חינוך

בשורה חינוכית משמעותית – משרד החינוך אישר הקמת תיכון חדש בעמק חפר, הרביעי במספר, שיציע שיטות לימוד חדשניות⭐
התיכון הממלכתי-חילוני, בו ילמדו תלמידות ותלמידי ז'-י"ב, יוקם בהרחבת בת חפר, ובצמוד אליו יוקם מבנה חדש נוסף שאליו יעבור בית הספר שפרירים ב' (תיכון לתלמידים עם לקויות למידה, הממוקם כיום בגבעת חיים איחוד).
שני בתי הספר יפעלו במתחם משותף, ותלמידיהם יוכלו ליהנות מהאפשרויות וההיצע שמציעים שני בתי הספר ומשיטות לימוד חדשניות, שיתבססו על פרסונליזציה והתנסות, בדגש על מיומנויות המאה ה-21.
במתחם בית הספר החדש, שיתפרש על פני 32 דונם, יהיו מתקנים נוספים שישרתו גם את הקהילה כגון מגרש מקורה, ספרייה, אודיטוריום ועוד. התיכון ישרת את תלמידי יישובי מזרח העמק, שיוכלו לבחור בינו ובין אחד מהתיכונים הקיימים לבין בית הספר החדש. תלמידים מאזורים אחרים בעמק חפר יוכלו להצטרף אליו, באמצעות הגשת בקשות לוועדת הגמישות באגף החינוך. צפי לפתיחת הקריהספטמבר 2024.

על פי המתוכנן, תלמידות ותלמידי התיכון ייהנו מארבעה מסלולים:

בשבועות הקרובים יחל תהליך התכנון האדריכלי של בית הספר. השאיפה היא כי בית הספר שפרירים ב' יעבור למשכנו החדש במהלך תשפ"ד, והתיכון יחל עבודתו בשנת תשפ"ה, אולם מכיוון שהדבר תלוי בגורמים רבים, ייתכנו עיכובים בלוח זמנים זה.

ראשת המועצה ד"ר גלית שאול: "זו בשורה חינוכית משמעותית לעמק חפר, ותוספת חשובה למערכת החינוך האיכותית שלנו; בית הספר החדש יאפשר לנו להרחיב את מגוון המענים החינוכיים העל-יסודיים בעמק, להוביל חדשנות ברמה הגבוהה ביותר, ולתת עוד פתרונות אל מול הגידול הצפוי באוכלוסייה, במיוחד נוכח הרחבת בת חפר. אני רוצה להודות לסגני ומחזיק תיק החינוך יעריב, למנהלת אגף החינוך ירונה פוליטי ולכל צוות האגף, למידד כלפון יו"ר ועדת ההיגוי להרחבת בת חפר ולוועדת החינוך מטעמה, אשר הובילו את המהלך הזה בנחישות ובהצלחה".

ועדת ההיגוי של ההרחבה ממשיכה את פעילותה בימים אלה בליווי תהליך התכנון של תשתיות החינוך והקהילה, על מנת שייתנו את המענה השלם לצרכי בית הספר בשעות פעילותו ולצרכי הקהילה בשאר הזמן.

התיכונים בעמק

בעמק חפר יש כיום שלושה תיכונים איכותיים ומוערכים ביותר – שלושתם מצטייני משרד החינוך לחטיבות העליונות בשנת הלימודים תשפ"א: קריית החינוך ע"ש בן גוריון (רופין), מעיין שחר ורמות ים. כיום, העומס בתיכונים גדול כשבכל אחד מהם לומדים מעל ל-1,300 תלמידים.

הרחבת בת חפר, ההולכת ונבנית בימים אלה, תכפיל את האוכלוסייה ביישוב, כך שיש צורך ממשי בבית ספר נוסף במזרח העמק.

מכתב הוועדה העליונה

מצורף מכתב הוועדה מטעם משרד החינוך לאישור הקמת קריית החינוך

וועדה-עליונה-בת-חפר-22-בדצמבר-2021-להפצההורד

לשאלות ולבירורים נוספים שילחו הודעה לדואר האלקטרוני harchava@bathefer.net

בברכה
משה עמר
דובר בת חפר
053-7283086 (לעדכונים בוואטסאפ שלחו הודעה)

יצירת קשר

2023© כל הזכויות שמורות לועד מקומי בת חפר